Regulamin
Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym przez Sprzedającego pod adresem: www.pal-es.pl
Sprzedającym jest firma EWATRADE Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 02-359, ul. Grójecka 78/LU-33, NIP: 7011203578, REGON: 528554540 zwanym dalej „Sprzedawcą”.
Kontakt ze Sprzedawcą można uzyskać:
a) za pomocą poczty elektronicznej: ewatradepl@gmail.com
b) pod numerem telefonu: +48 517 702 275
§ 1 DEFINICJE
- Regulamin - niniejszy regulamin.
- Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym.
- Konsument - Klient będący osobą fizyczną, korzystający ze Sklepu Internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca - podmiot świadczący usługi sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Przedmiot transakcji - Towary wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
- Towar - rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie Internetowym, której dotyczy Umowa Sprzedaży.
- Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, z wykorzystaniem Sklepu Internetowego.
- Sklep Internetowy (Sklep) - serwis internetowy dostępny pod adresem www.pal-es.pl za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie.
- Zamówienie - oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
- System Teleinformatyczny - zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.
§ 2 ZASADY OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.pal-es.pl.
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień.
- Sklep Internetowy www.pal-es.pl prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet.
- Wszystkie Towary oferowane w sklepie www.pal-es.pl są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- W ramach wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca w celu realizacji zakupów, Klient powinien dysponować aktywnym kontem poczty elektronicznej (e-mail) oraz urządzeniem podłączonym do sieci Internet posiadającym możliwość otworzenia strony przez aktualną przeglądarkę internetową.
- Klient zobowiązany jest do niedostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich.
§ 3 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Wszystkie ceny podane na stronach internetowych www.pal-es.pl.pl są cenami brutto, podanymi w złotych polskich. Informacja o cenach towarów jest wiążąca do jej zmiany przez Sprzedawcę, przy czym zmiana cen nie ma wpływu na zamówienia złożone przed zmianą ceny.
- Zamówienia są przyjmowane poprzez stronę internetową, drogą mailową i telefonicznie.
- Zamówienia składane poprzez stronę internetową można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
- Zamówienie jest skuteczne, jeśli Klient prawidłowo wypełni formularz zamówienia i poda prawidłowe dane kontaktowe, a co najmniej dokładny adres, na który ma zostać wysłany Towar, wybierze sposób wysyłki i zapłaty, a także poda aktywny numer telefonu oraz adres e-mail.
- W wypadku, gdy podane dane o których mowa w ust. 4 nie są kompletne, Sprzedający spróbuje skontaktować się z Klientem. Jeżeli kontakt z Klientem nie będzie możliwy lub Klient nie uzupełni niezbędnych danych w ciągu 7 dni od dnia złożenia Zamówienia, Sprzedający ma prawo do jego anulowania.
- Klient w procesie składania Zamówienia może wyrazić wolę otrzymania faktury VAT. Niniejsza zgoda uprawnia Sprzedającego do wystawiania i przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2012 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej.Na wyraźne życzenie Klienta faktura VAT może zostać wysłana również/albo drogą pocztową na wskazany w Zamówieniu adres w postaci elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych.
- W trakcie składania Zamówienia, Klient może wyrazić zgodę na umieszczenie danych osobowych w bazie danych Sklepu Internetowego Sprzedającego w celu ich przetwarzania w związku z realizacją Zamówienia. W wypadku udzielenia zgody, Klient ma prawo do wglądu w swoje dane, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia.
- Klient może skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez system w celu ułatwienia procesu składania kolejnego Zamówienia. W tym celu Klient powinien podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Poprzez login rozumie się podany przez Klienta adres e-mail, a hasło jest ciągiem znaków ustalanych przez Klienta. Hasło Klienta nie jest znane Sprzedającemu. Klient ma obowiązek zachowania go w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem osób trzecich.
- Po skutecznym złożeniu przez Klienta Zamówienia, otrzyma on automatyczną odpowiedź ze Sklepu potwierdzającą otrzymanie Zamówienia.
- Czas rozpoczęcia realizacji Zamówienia pokrywa się z momentem zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym podanym w potwierdzeniu Zamówienia w przypadku płatności przelewem lub z momentem potwierdzenia otrzymania Zamówienia w przypadku wyboru opcji „Zapłać gotówką przy odbiorze”.
§ 4 KOSZTY I TERMIN WYSYŁKI
- Towar wysyłany jest pod adres wskazany w formularzu Zamówienia lub na ten podany drogą mailową bądź telefonicznie. Jeśli formularz Zamówienia został wypełniony nieprawidłowo, Sklep niezwłocznie poinformuje o tym Klienta, gdyż uniemożliwia to dokonanie wysyłki lub może ją opóźnić.
- Towar jest dostarczany za pomocą wyspecjalizowanych firm kurierskich, za pośrednictwem Poczty Polskiej, operatorów logistycznych takich jak InPost, DPD oraz DHL. W niektórych przypadkach, po wcześniejszym ustaleniu, istnieje możliwość odbioru osobistego Towarów w siedzibie Sprzedającego.
- Przewidywany czas dostawy: 1-2 dni robocze. Przesyłka dostarczana jest najszybciej, jak to tylko możliwe. Jeżeli Klient w chwili odbioru przesyłki zauważy, że paczka jest uszkodzona w wyniku transportu, powinien niezwłocznie sporządzić protokół szkody w obecności kuriera lub listonosza, odmówić przyjęcia Towaru i powiadomić o zaistniałym fakcie Sprzedawcę. Gdy Klient podpisze się na dokumencie potwierdzającym odbiór przesyłki, traci prawo do reklamacji przesyłki, gdyż umieszczenie podpisu pod odbiorem jest równoznaczne z klauzulą "odebrałem paczkę w stanie nienaruszonym". Istnieje możliwość sporządzenia protokołu w terminie 7 dni od dnia odbioru przesyłki, ale wtedy podstawą do żądania sporządzenia protokołu może być wyłącznie taka wada, która definitywnie nie mogła powstać już po odbiorze przesyłki.
- Klient jest obciążany wybranymi podczas składania Zamówienia kosztami dostawy (wysyłki).
- Klient ma prawo obejrzeć dostarczony Towar w taki sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym. Jeżeli Towar nie spełnia jego wymagań, nie może używać go dowolnie. Gdy tak się stanie i Klient będzie chciał odstąpić od Umowy, Sprzedawca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości Towaru.
§ 5 PŁATNOŚCI
Dla każdego sprzedanego Towaru wystawiamy fakturę VAT lub paragon.
Płatności za zamówiony towar można dokonać następującymi sposobami:
przelewem na konto:
EWATRADE Sp. Z o.o
ul. Grójecka 78/LU-3302-359 Warszawa
75 1020 1127 0000 1502 0425 3217
PKO Bank Polskiprzelewem za pośrednictwem systemu płatności internetowych Przelewy24;
przy odbiorze – gotówką bądź kartą płatniczą (zależnie od możliwości) kurierowi lub w wybranym punkcie odbioru;
gotówką bądź kartą płatniczą przy odbiorze osobistym w siedzibie firmy.
§ 6 ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Konsument, który zawarł Umowę na odległość ma prawo do odstąpienia od tej Umowy bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni (podstawa prawna: art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów [z uwzględnieniem nowelizacji z dnia 25 grudnia 2014 r.] oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny – Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.). Termin ten jest terminem nieprzekraczalnym i liczy się od dnia wydania Towaru. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na podany poniżej adres Sprzedawcy:
Dzmitry Labacheuski
ul. Grochowska 207/305
04-077 Warszawa - W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa uważana jest za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
- Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony Towar Klient powinien zwrócić na adres Sprzedawcy podany w ust. 1 na swój koszt. Wówczas Sprzedawca oprócz ceny produktu zwróci także koszt jego wysłania, ale tylko najtańszy spośród przez siebie oferowanych.
- Jeśli Konsument zrezygnował z e-zakupów i wysłał stosowne oświadczenie poświadczające ten fakt, Sprzedawca ma prawo wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy za Towar oraz kosztów jego wysyłki aż do czasu otrzymania zwracanego Towaru.
§ 7 PROCEDURA REKLAMACJI
- Produkty sprzedawane w Sklepie Internetowym Sprzedawcy posiadają gwarancję Producenta, obowiązującą na terenie Rzeczpospolitej Polski. Szczegółowe warunki realizacji gwarancji są określone w druku gwarancji wystawionej przez gwaranta. Klient może przeprowadzić procedurę reklamacyjną z tytułu gwarancji również za pośrednictwem Sprzedającego.
- Reklamacje należy składać na adres Sprzedawcy podany w § 6 ust. 1 niniejszego Regulaminu.
- Składając reklamację należy dostarczyć Sprzedawcy reklamowany Towar wraz z dowodem zakupu i wypełnionym zgłoszeniem reklamacyjnym.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego oraz reklamowanego Towaru. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta Sprzedawca naprawi lub wymieni reklamowany Towar na nowy, pełnowartościowy lub zwróci wartość kupionego Towaru.
- Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Klient może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z Umową poprzez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru zgodnego z Umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności. (Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego – Dz.U. 2002 nr 141 poz. 1176).
- Klient traci uprawnienia określone w pkt. 5 niniejszego paragrafu, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności Towaru z Umową nie zawiadomi Sklepu / Sprzedawcy o tym fakcie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
§ 8 POLITYKA PRYWATNOŚCI ORAZ OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez Klientów Sklepu internetowego w związku z zakupami jest Sprzedawca.
- Dane osobowe wykorzystywane są w celu realizacji Umów Sprzedaży, w związku z tym mogą być przekazywane podmiotom odpowiedzialnym za dostawę zakupionych Towarów do Klienta. Klienci mają prawo dostępu do treści swoich danych oraz do ich poprawiania. Dane te są przekazywane dobrowolnie.
- Informacje o metodach i środkach technicznych służących wykrywaniu i korygowaniu błędów we wprowadzanych danych:
a) w trakcie składania Zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku potwierdzającego ostatecznie złożenie Zamówienia, Klienci posiadający konto w Sklepie Internetowym mają możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych przez siebie danych poprzez edycję profilu konta;
b) weryfikacji danych lub korekty Zamówienia można dokonać także poprzez wysłanie wiadomości e-mail do Sprzedawcy na adres biuro@ewatrade.pl;
c) Klient ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas tworzenia Konta w każdym czasie w ramach udostępnionych opcji. - Informacje o zasadach i sposobach utrwalania, zabezpieczania i udostępniania przez Sprzedawcę drugiej stronie treści zawieranej Umowy:
a) utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej Umowy następuje poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail po zawarciu Umowy Sprzedaży;
b) utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje przez wysłanie Klientowi na podany adres e-mail treści zawieranej Umowy lub przez przekazanie Klientowi specyfikacji Zamówienia oraz dowodu zakupu;
c) treść zawieranej Umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w Systemie Teleinformatycznym Usługodawcy oraz udostępniana na każde żądanie Klienta.
§ 9 ZMIANA REGULAMINU
- Klienci posiadający konto w Sklepie Internetowym zostaną poinformowani o każdorazowej zmianie Regulaminu za pośrednictwem korespondencji e-mail na adres elektronicznej poczty podany przy zakładaniu konta.
- Jeżeli w czasie, jaki upłynął od ostatniego logowania nastąpiła zmiana Regulaminu Sklepu, Klient akceptuje lub nie jego postanowienia po zmianach. W przypadku braku akceptacji warunków Regulaminu, w szczególności po wprowadzeniu w nim zmian, zakupy w Sklepie Internetowym nie są możliwe.
- Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych w Regulaminie zmian przysługuje prawo do usunięcia konta w każdym czasie.
- Zamówienia złożone przez Klienta przed wejściem w życie zmian Regulaminu będą realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.
§ 10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Wszystkie informacje tekstowe oraz zdjęcia produktów znajdujące się na stronie www.pal-es.pl są chronione prawami autorskimi. Zabrania się ich kopiowania i rozpowszechniania, używania do celów handlowych oraz do prezentacji na innych stronach internetowych bez naszej zgody lub zgody Producenta, do którego należą.
- Sklep Internetowy www.pal-es.pl nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres email wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze / tablecie / smartfonie używanym przez Klienta.
- Sklep Internetowy www.pal-es.pl dokłada najwyższej staranności, aby wizualizacja Towaru jak najbardziej odpowiadała rzeczywistości. Z uwagi na indywidualne ustawienia ekranu w urządzeniu Klienta (kolor, kontrast, rozdzielczość) mogą istnieć pewne różnice pomiędzy wizualizacją Towaru dostępnego na stronie a wizualizacją zdjęć Towaru wyświetlanego na urządzeniu Klienta.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. 2000 nr 22 poz. 271 ze zm.), Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141 poz. 1176 ze zm.), a także Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.).
- Spory wynikające ze stosowania niniejszego Regulaminu i w związku z wykonywaniem zawartych Umów między Sklepem a Klientami, będą rozpatrywane przez Sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą z dnia 17.11.1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. nr 43 poz. 296 ze. zm.).
- Informacje dotyczące internetowego systemu rozstrzygania sporów na podstawie art. 14 ust. 1 ODR (Internetowe rozstrzyganie sporów):
„Komisja Europejska zapewnia konsumentom możliwość rozstrzygania sporów w handlu internetowym zgodnie z art. 14 ust. 1 ODR (Internetowe rozstrzyganie sporów), na jednej z platform. Platforma (http://ec.europa.eu/consumers/odr) służy jako miejsce, gdzie konsumenci mogą próbować osiągnąć pozasądowe porozumienia w sporach wynikających z zakupów oraz umów na usługi w Internecie.”